Dunia hanya beberapa ketika, jadikan ia dalam ketaatan : الدنيا ساعة ، اجعلها طاعة

Sunday, October 25, 2009

Baina za wa za ka...Syattana ma bainahuma..

Situasi Satu :


TUMPAT 20 Okt. - Misi membuat persembahan dikir barat tanpa henti di atas tren dari Singapura ke Tumpat di sini berakhir tepat pukul 10 pagi tadi apabila tren nombor 14 Ekspres Timuran yang membawa mereka selamat sampai ke stesen keretapi Tumpat.Ia bermakna, misi yang mengambil jarak lebih 700 kilometer itu ditamatkan dalam masa 15 jam 10 minit.

Situasi Kedua :



KUALA TERENGGANU – Percubaan Universiti Malaysia Terengganu (UMT) mencipta sejarah Malaysia Book of Record Selama 100 Jam yang diadakan selama lima hari bermula 9 September lalu berjaya mencatat rekod bertadarus paling lama di negara ini.

Naib Canselor UMT, Profesor Dr Aziz Deraman berkata :
“Di sebalik kejayaan ini, sebenarnya kita mahu menyedarkan penuntut bahawa pelbagai aktiviti boleh diadakan sepanjang Ramadan khususnya tadarus al-Quran yang boleh meningkatkan kefahaman peserta terhadap kandungan ayat al-Quran,” katanya.

Refleksi :


Membaca satu huruf Al-Quran dijanjikan dengan ganjaran 10 kebaikan..Ada yang digandakan sehingga 700 kebaikan..Bahkan, dengan kehendak Allah digandakan sebagaimana yang dikehendakiNya..

No comments:

Post a Comment