Dunia hanya beberapa ketika, jadikan ia dalam ketaatan : الدنيا ساعة ، اجعلها طاعة

Tuesday, November 10, 2009

Isu Pembacaan Hadis Kutub Sittah Dibangkit Di Parlimen




Dipetik daripada akhbar Sinar Harian edisi 11 November 2009 tanpa sebarang edit


Zulkifli diarah keluar Dewan


KUALA LUMPUR : Akibat ingkar arahan Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia supaya duduk , anggota Parlimen Kulim- Bandar Baharu menjadi yang ‘pertama’ dijatuhi hukuman keluar Dewan.

Wakil rakyat PKR itu dikenakan tindakan selepas tidak mengendahkan permintaan Pandikar Amin supaya beliau berhenti mengemukan soalan yang disifatkan terkeluar daripada tajuk penggulungan Rang Undang-undang Perbekalan 2010 oleh Menteri Pengajian Tinggi , Datuk Seri Mohammed Khalid Nordin.

Zulkifli sebelum itu menggesa Mohammed menjelaskan mengapa Jabatan Penuntut Malaysia ( MSD ) di Mesir mengeluarkan surat untuk menghalang kira-kira 700 pelajar Universiti Al-Azhar mengikuti pengajian kuliah hadis oleh Mufti Mesir, Syeikh Dr Ali Jumu’ah walaupun persiapan sudah dilakukan.

Hanya kira-kira lapan jam minit keluar dewan, Zulkifli dipanggil oleh Bentara yang menyampaikan arahan supaya beliau kembali ke Dewan. Tampil lebih tenang, Zulkifli memohon maaf atas sikapnya dan mengakui cara yang digunakannya untuk mencelah agak kasar.

No comments:

Post a Comment